Monday 13 February 2012

NOT EASY

tersentap aty tadik....entah la,,,aku nie suka sgt pk bukan2...
entah apa2 entah......
apa tidak nyerr,,,time lunch tadik baghu perasan sesuatu...
errrrmmmmm,,,,,,agak kaget jap tadik.....
APA HAL LAK NIE???? tu antara persoalan yg berlegaq2 kt
pala otak aku nie......
WAHAI la ATY,,,mengapakah 'kau' terus nk bersedih bagai....
bukankah 'kau' suda nekad tempoh ari......
mau lepas'n nya walaupun payah......
nahhh,,,nape 'kau' bersedih lagikkk?????
ATY menjawab ' wahai empunya diri,,,,,aku bersedih
kerana kasih sayang aku terlalu kuat...
bukan lah mudah utk aku berpura2 spt tiada
apa2 yg penah berlaku dlm aty aku'...
bukankah aku pernah berikrar bahawa Kasih ku selamanya'

errrmmm,,,mesti koghang fenin kan.......
sebenaq nya,,,aku tgh bertarung ngan aty sendirik nie........
sedih giler bila kegembiraan yg d kecapi hanyalah sementara....
mudah nyerrrrr manusia berubah aty...
naper la bg harapan kt aku andai aty xpenah pun nk terima aku seikhlas nya......
drastik suungguh perubahan dia kan......
semudah tu dia campak aku......
aku xminta apa2 pun dari dia...
hanyalah sedikit ruang d aty utk menumpang kasih.....
ADAKAH selama nie dia hanya berpura2 dgn aku?????
entah lah,,,hanya dia yg mampu jawab...
apa yg aku bole luah'n aku tetap sayang dia....
hanyalah dia......
xmahu lagikk aku memiliki sesiapa lagikk slps ini...
kerna aku terlalu takut & terluka andai kasih yg terjalin
rebah lagikk...
kelukaan skrg cukup x terbendung......sungguh sakit!!!!!
cukup la ikrar aku terhadap dia sblm nie...
hanya dia...selamanya dia d aty......
kau tahukan smua tu......

aku lak telah 'menjauh'n diri dari dia sejak2 nie...
bkn kerana aku tdk lagikkk sayang pada dia
tp kerana aku merasa'n dia yg mahu menjauh'n diri nya dari aku.....
so,,,mengapa aku terus mahu buat'n dia tdk selesa kan.....
mengapa aku mahu terus buat dia mencari alasan
hanya kerana mahu menjaga aty & perasaan aku.......
aku tahu dia serba salah......
sbb tu biarlah aku yg berundur beri ruang pada nya....
biarlah aku yg jauh'n diri dari kau...
kerna kelibat diri aku yg kau tdk mahu lihat,,,kan.....
ingin aku luahkan pada nya skrg......
Aku tdk berniat buruk @ serong terhadap hbgn kita.......
ikhlas dari aty,,,aku menyayangi dirimu.......
aku terima baik buruk mu.......
kerana kita hanya lah manusia biasa........
perlukah kau buat smua nyer spt skrg.......
bukankah aku pernah berkata,,,,
aku mahukan kejujuran...keikhlasan dlm hbgn kita.......
andai tiada kasih d atymu,,,
mengapa tdk saja kau luah'n pada aku...
walaupun kata2 mu nnti menyakit'n aty aku,,,
adalah lbh elok kau berterus terang dr membuat aku spt skrg.......
IYA,,,aku tahu aku bkn sesapa pun dlm hidup mu...
tp kau adlh 'SESUATU' dlm hidup aku......

sepatut nyaa kita lbh mendekati bkn menjauhi
tetapi sebalik nyerr berlaku...
tertanya2 aku,,,sebab apakah smua nie berlaku?????
JAHAT sgtkah aku sehingga kau perlu berbuat demikian?????
andai mslh kita berpunca  dari kita tlh 'berdekatan'
maka nyerrr aku harus ucap'n pada kau...
seabis baik aku cuba PROFESIONAL  yg mgkn...
kau tdk tahu betapa aku dlm keadaan serba salah......
kau tdk tahu betapa aku berduka...
kau tidk tahu bertapa aku sedih...
demi mahu kau selesa...
demi mahu kau tdk berada dlm keadaan t'sepit..
d saat aku perlu pendorong kau pulak menjauh'n diri......
hanya kerana kita berbeza situasi......
aku pura2 senyum d hdpn kau...
aku pura2 gelak d dpn kau...
aku sembunyi kan apa yg aku rasa...
sbb nyar aku xmahu kau kekok...
aku xmahu kau tdk selesa...
aku pura2 lakukan tu smua demi kau...
TAPI dlm aty aku?????

KAU,,apa yg berlaku skrg benar2 menyedih'n aku.....
tapi apa yg bole aku buat lagikk......
andai aty mu tiada lagi kasih spt dulu......
BENAR,,,aku tdk bole memaksa kau membalas kasih ku......
tapi bukan begini caranya......
just TALK to me...that all.....
sesusah mcm mn pun nnti,,,aku tetap terima kptsn kau......
kita hanya berkawan......
itu lbh baik utk kau....
dan aku??????
Aku akan tetap terus menyayangi kau.......
kasih aku utk kau,,,biarlah aku simpan jauh d sudut aty aku.....
aku cuma mahu melihat kau gembira & bahagia...
itu sahaja......
SALAHKAH?????

kadang2 kita hnya terpengaruh kata2 oghang......
tnpa kita sedar hbgn yg tlh terjalin 'roboh'
hanya kerana cite2 yg kurang enak......
hanya kerana cite2 yg tdk betul...
hanya kerna kau merasakan aku tlh m'yusah'n hidup kau...
maaf yg aku pinta...

kata2 aku utk kau d cna.......
maaf'n segala perbuatan....kata2 aku tehdp kau selama nie.....
maaf'n segala ketdkselesaan kau selama nie......
maaf'n andai kedtg aku selama nie m'ganggu kehidupanmu....
tiada niat -ve aku sepjg hbgn kita........
yang ada hanyalah Kemanisan bak gula......
walaupun kemanisan tu hnya sekejap
tp aku akan kenang sbg Kenangan Terindah.....
air mata aku yg ngalir nie tanda Kasih aku
yg tulus ikhlas tuk kau.......
semoga kehidupan kau slps nie lbh selesa...aman...bahagia

bukan mudah utk aku buat kptsn begini...
tp kalu inilah cara nyerr yg buat kau lbh gembira...
sdh tentu aku lakukan demi kau.....
sblm aku akhir smua nyerr...
TERIMA KASIH pada kau sbb beri ruang utk aku rasa
bagaimana kasih tu.......
TERIMA KASIH pada kau sbb sudi melayan kerenah aku........
TERIMA KASIH pada kau sbb sudi m'dengar...menasihati aku........
TERIMA KASIH utk segala2nya......
KAU tetap d aty aku......

kita bermula sbg kawan...
aku mahu akhiri nya sbg kawan...
aku mahu memulakan kembali...
nama aku CHIKA......

No comments:

Post a Comment