Friday 17 February 2012

Astaghfirullahalazim........

Astaghfirullahalazim........
Ya ALLAH,,,berilah hamba mu nie kekuatan...
kesabaran....dan semangat utk meneruskan kerjaya ini.....
Sesungguh nya,,,terlalu besar ujian yg sdg aku & sahabat
aku alami.......

errmmmmmmm,,,,,,,,kali nie,,,muka aku xmerah kut
lpas dengaq 1 story...
i try to control my emotional supaya
xketerlaluan spt zaman kanak2 riang suatu ketika dl...
everrrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyday ada jerrr cite yg
smpaiiiiiiiiiiii kat telinga aku & sahabat aku.......
wahhhhhhhhhhhhhh,,,,ingat aty batu kah kami???????
ingat muka kayu kah kami??????
Astaghfirullahalazim...mengucap byk2 ye...
uols pun kena mengucap jgk tau...
sbb uols tgh dok baca entry aku nie...

tgh aku dok khusyuk buat kejaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ada lagiiiiiiiiiiiiiiiiiii story2 yg xsedap nk dengaq......
mcm nak cariiiiiiiii pasaiiiiiiiiiiiiiiii ja niieeeeeeeeeeee.........
ishhhkkkkkkk3.........xleh nk bayang nieeeeeeee
kalu2 ada drama trillerrrrrrrrrrrrr kt cnie.........
gara2 bom atom meletuppppppp........
sabar ada batasan kannnnnnn............
Subhanallah..........ALLAH Hu Akbar....
sabo3 selagi termampu.........kuat'n diri selagi masih mampu berdiri.....
kanggggggggggg silap2 bkn jer ada aksi karate...
aksi BRUCE LEE or JACKIE CHAN kut nati......
uiisshhhhhh,,,bunyik cam marah sgt jer kan.......
no..no...........no............i'm happy jer nie...
tulis entry smbl tersenyum.......

pala aku dh semak dgn keja2......
dokkkkkkkkk xpuas aty apa lagi la nieeeee......
tu la,,,,aku suh face to face........
nak main aci nyorok2......
dah tu sapa ssh skrg nieeeeeeeee..........
HATI la yg ssh............
DIAM tu bukan bererti bersalah.....
DIAM tu bkn bererti xberdaya........
cuma MALAS nk meleret2.......
MALAS nk layannnnn.......

TETAPI,,,,,,,,,bila aku buat derkkkkkkk........
aaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii,,,,,,,,,nek toncang nmpk.......
PENAT tau PENAT.....
byk lagikkk benda yg lbh 'hebat' aku nk buat...
1 jerrrrrrrrrrrrrrrrrrr,,,aku mtk tlg.........
tlg berehat sebentar bersama KIT KAT leh x....
adoooiiiiiiiiiiii,,,,,,dah aku buat hal sndr pun
msh nk berbunyikkkkkk..........
nieeeeee nk bgtau,,,,sometimes jgn dok
tala jari telunjuk kt muka oghang noooooooo.........
cuba2 alih kjp jari telunjuk 'tala' jari tu kt muka sndr plk....
haaaaaaaaaaaaa...........kan molek gitu.....
xsmua benda...mslh jari telunjuk tu kena 'tala' kt oghang tau!!!

cukup mencabar betoi la kerjaya baru nie.......
nk kena p kelas psikologi la...........
adoiiiiiiiiiiiii,,,,,,,,berperang dgn perasaan ari2 nie.....
dh rasa mcm xdak hati dh nie.........
YA ALLAH...........
jgn xcaya,,,air mata penah kuaq gara2 penat
dgn situasi mcm nie.......
BUT aku & sahabat pujuk aty msg2.......
kdg2 aku 'menumpang' bahu org len........
melihat n berada d situasi aku n sahabat aku
xsama rasa nyerrrrrrr........

Astaghfirullahalazim..........
Astaghfirullahalazim..........
Astaghfirullahalazim..........
hal kecik d buat nyerr jadik besaqqqqqqq........
payah sungguh laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...........
terbantutt terussssssssssss aku nk buat keja nie weiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...........
heeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii,,,,pasal oghang len
aku lakkkkkkk yg xleh nk buat keja..........
suuuussshhhhhhhhhhhhhhhhhhh jauh2 ckit...
pi la jauuuuhhhhhhhhhhhh...........

lagi 1 kan.....bila dh jadikk mcm nie kan........
ibarat mcm eeeeeeeee,,,tgk oghang tu pijak semut pun xmati...
uols phm x mksd aku nie??????
contoh nk senang phmmm...........
aku nie,,,uols dh tau sgt dh perangai buruk aku kan......
mmg aku 'pampang' terang2 kt dpn uols kan......
xdak sorok2...sometimes ada gak lak aku sorok ckit...
kena tgkkkk gak kesesuaian situasi kan...
but slalu nyerrrrrrr,,,itulah diri aku......
andai'n aku nie A.....
oghang yg pijak semut tu B...
ltk aku (A) n oghang(B) tu  ltk sblh2 n uols d suruh bt pilihan.......
aku gerenti abis la dgn jari aku nie........
100% uols pilih B.....
sbb apa,,,dh terang2 uols nengok dia BAIK PUNYA!!!!!! pinjam tagline Dafi jp...
yg aku dh mmg buruk laku nyerrrr.......
xkan oghang nak pilih aku kan......

apa bole aku ckp,,,walaupun pijak semut xmati
itulah bisa oghang tu........
senyap2 tapi penuh dgn PISAU....
sapa sangka kan..........

Sesungguh nya Kesabaran seseorg manusia itu ada had nya...ada batasan nya......
walaupun kita slalu d pesan
ingatlah ALLAH slalu...
insyaALLAH ALLAH bantu kita.......
tetapi aku n sahabat aku hnya lah manusia biasa...
hamba yg lemah dgn dugaan d bumi nie.......
semampu manakah mampu bertahan lagiii........
so,,,sblm meletoppppp segala gunung2 berapi.......
so,,,tolongggggggggggggg laaaaaaaaaaa
BE PROFESIONAL......
work is work......
life is life.......
nape mesti nk campuq aduk kan smua nyerrrrrr...........
aku dh buat hal aku sndr pun..........
aku buat keja aku sndr.........
tapi msh lagikkkk xpuas aty?????
u know what...
something wrong wif u...
cuba2 lah check balikkkkkk.........

pesan org2 lama...........ingat,,,r nie kita buat kt oghang...
sok2 kita lak yg kena apa yg kita buat tu......
SEE skrg dh kena pun still xnmpk kesalahan sndr lg.......
still nk cari pasaiiii lagikkkkkk..........
Astaghfirullahalazim..........

aku xperlu nk 'kipas' org besor ye!!!!
aku bkn kaki adu domba kt org besor ye...
aku hnya jadikk diri aku...
buat keja aku seabis baikk...
so,,,sendirik mau ingat lahhhhhh ye........
USAHA itu TANGGA KEJAYAAN.......
aku bermula dari bawah........
aku tahu apa erti susah d bawah......
sbb tu,,,aku xmahu jadikk spt apa yg ada skrg...
aku xmahu yg d bawah membenci aku...mengutuk aku...
meluat aku.........
melihat respon oghang d bwh2 kt hampa nie
aku buat jadi pengajaran...

aku jaga keja aku...
aku jaga reputasi aku...
aku cuba buat seabis baik....
tolong laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa be profesional......

pada sahabat2 ku....hanya kita yg tahu
apa erti nya sakit...apa erti nya sedih.......
w'pun kita slalu support each other...
slalu bg nasihat...semangat...
but akan ada ari kita yg kita sndr xmampu
nk tahan apa2 lagi.......
but now,,,aku msh leh bertahan lagi.......

p/s : yg ada abjad pjg2 tu,,,uols baca dgn nada 'idgham' ckit.........

No comments:

Post a Comment