Wednesday 8 February 2012

How ur holiday???

amacam uols punya holiday???
best...menarik...penat...sronok...
b4 cuti r tu,,,mak eisya plan nk g jalan2...
mcm biasa,,,plan xmenjadik lagi...
hahahaaaaaaaaaaaaa.........
gitu ler family aku nie...
but,,mak eisya still nk jalan2 gak...
xbest la dok umah jer kan.....
kunjung mengunjung umah sedara2 dh mmg jadi
rutin tetap setiap kali doghang nie blk...
sbb tu la,,,kalu mak aku tahu
anak ppuan dia n anak sedara dia blk kg,,,
kompen mak aku buat laksa......

aku xsabaq tul nak gomoi si debab tu...
ptg ahad,,,m jang aku n anak cucu dia
dtg ler umah aku...
terus aku g dukung si debab tu...
ALLAHUAKBAR...semangat tul la debab nie...
aku dukung kejap jer pun...
lenguh weeiii...
bapak dia gelak jer bila aku bg blk anak dia...
si debab nie pun xberapa nk kat oghang sgt...
dia cam mama n papa dia....

petang isnin mak eisya ajak g mkn mee udang...
so,,abg sedara(abg mak eisya) aku la mai pick up aku ngan mak aku..
ikut kan ari tu aku mmg nk lepak kt umah jer......
cam malas nk hang out...
cuaca pun panas...
memandangkan mak aku pun kuar
so,,aku pun ikut jer la...
padahal mak aku kan leh mkn pun seafood nie...
lpas mkn mee udang,,,
abg sedara aku ajak lepak kt umah dia dulu
b4 dia anto aku n mak aku blk umah...
kata nyerrr da oghang nk blanja mkn sate lak....
Yeehuuuuuuu,,,makan lagikk...
mana la xbertmbh lomak
aku nie.....

abg sedara nk anto kitaoghang blk umah dia dulu
n nk nengok cite Gemersik Kalbu dulu
baghu ar dia kuar blk beli satey...
skali,,,we all tersangkut kt luar umah
sbb nyerrr kunci umah ada kt m jang aku (mak abg sedara aku)
dok kami rmai2 kt luar...
ngan ujan lebat tetiba turun...
akhir nyerrr xdpt ler doghang nk lyn drama Gemersik Kalbu tu..
cian....hehe...

entry kali nie aku nk ltk byk pic si debab...
sbb nyerrr pic dia jer yg byk aku amek
time cuti ari tu...
hahhaaaaaaaaaaaa...
lucu nyerr si debab nie,,,lpas aku snap pic dia
aku tunjuk ler pic tu kt dia...
tersengih dia nengok gmbo dia sndr...
suka dia....

 nk susu.......

 skali suh posing dpn kamera trs diam...
haha...





 susu time!!!


 jenuh nk 'agah' dia suh senyum....

yg d blkg tu pakat nyorok muka msg2 ye...
haha

 smpai2 jer umah aku smua pakat dok selonggok dpn tv..
ghupa2 nyerr dok mkn kuih yg d beli
b4 dtg umah aku...
SARA adik eisya time nie lum panas enjin...
aku tnya dia diam jer...

lpas smua dh mamam laksa,,,
haaaaaaaa,,,mak aku buat baik punya kuih.....
cokkodokkk...
****************************************************\
next day plan p mkn mee udang

 tggu mak si debab jap...
otw dh...

 azim br pas merajuk...

MEE UDANG...semangkuk RM10 punya

 sementara nk tunggu mama papa si debab mamam,,
jom kita posing2...

 pada sesapa yg xkenal my mom...
tu haaaaa,,yg berbaju merah tu my mom....

 tuan punya kedai dh bt renovation la...

 gaya2 si kecik posing...
 irfan ngan P Ngah Ijai...

 d blkg aku tu Hana...
anak yg d asuh dr kecik oleh m cik aku...

 time nie esya ckp...'jom2 kita g amek gmbo ngan aunty'



 sebahagian dr my family...

 otw blk umah m cik aku..
 tgh tggu kunci umah...
cennyuuummm lagi si debab nie...
gerammmmmmmm

si debab nengok tv..
nengok tu,,,bj abg dia pun dh muat dia pkai...
kanak2 zaman skrg...
kecik2 dh canggih...
si irfan ckp 'papa...papa...nk ipad'
perrgghhh,,,,zaman aku dulu
'abah nk ais krim'
magnet yg d beli mak eisya...
giler magnet tul dr aku...
haha........

p/s : byk plan dlm pala otak aku nie....jadual pun agak sendat...
tapi xtau la dpt ka nk buat smua nyerrrrrr.......errrmmmmmmm,,,xkisah la....janji aku happy
dgn apa yg ada......

Tetiba dok menulis entry nie,,,RINDU aku pada arwah P Cik(P Jang) aku dtg...P Jang aku arwah abah kpd sepupu aku kt atas tu...mak eisya n abg spupu aku (ewan) huhu...AL FATIHAH...

No comments:

Post a Comment