Friday 3 February 2012

KESINAMBUNGAN KISAH BROGA HILL



smlm aku bgtau uols
nk cite something pasai
pendakian ke bukit Broga Hill....
part yg bro2 tu ckp kat we all
nk smpai puncak
kena daki smpai bukit ke 4 tu...
ingat x???
kalu x ingat uols baca blk kt entry BROGA HILL
kt pic bwh nie...

pic yg nie tau...
uols bc kt entry nie

masa aku dengaq jer bro tu cite,,,
1st impression aku,,,
mak aiiiii banyak nyerrr bukit!!!!!!
but bro2 tu bagi semangat kt we all
doghang cakap,,,
ala bole smpai atas tu....
xjauh pun....
bila dh lalui smua tu
YESSS,,,they right...
ketinggian bukit tu pun sebenaq nyerrr x tinggi pun,,
pada aku la coz aku penah mendaki
bukit yg lbh tinggi dari tu...
permulaan pendakian mmg la aku cuak ckit...
mampukah aku smpai puncak nie...
4 bukit tu......


sepjg pendakian tu,,,
aku dpt word baru dari cik Len...
hehe....
she said to me,,,'kejap2...sy dh nafas gajah nie'
aku jwb,,'apa??? nafas gajah??'
adoii,,,mcm2 detik lucu we all...
aku mcm biasa STEADY...
padahal sblm pendakian nie
aku risau gak coz xda buat fitness fizikal...
takut otot n urat t'kejut...
alhamdulillah,,,skrg body aku mmg dh terasa sakit2 dh nie...
hehe...i lioke it coz otot2 aku sdg
membentuk muscle2 blk la...
buang lomak2 aku yg dh t'kumpul beberapa bulan dulu...
paling terasa kat 'bumper' aku...
wooooooo,,,,,kasi buang ya lomak2 d ctu ya...
hihihiii...
suar pun dh kotat dh skunk nie...
tu la tanda2 nyerrr lomak aku dh terkumpul...
apasal,,,uols x caya aku dh berisi...
meh ar cnie,,,pegang kt daging2 berlebihan nie...

okey2,,,blk pd cite asal...
so,,,lpas jer dengaq cite bro2 tu,,,
we all pun 4llow doghang mendaki Broga Hill...
doghang mmg support abis kt we all...
smpai bro2 tu TIPU kt kitaoghang tau...
punya la doghang nk we all nek jgk smpai atas...
ayat CKIT JER LAGI tu,,,mmg aku dh biasa dengaq...
tu ayat support tuk membe2 kita
yg pancit...yg nk give up...yg nk pitam...
cian bro2 tu,,,xpasai2 doghang kena ikut rentak we all nie...
besa la slow n steady...
mana la nk sama dgn kudrat org laki kan...

akhirnya smpai la we all kt pit stop nie...
tour guide we all ckp nie bukit yg ke 2...
wahhh,,,teruja msg2...cam xcaya jer...
nengok jam awal lagi tu...
SUBUH pun xmasuk lagi...
then,,,bro2 tu ckp,,,nati kita nek bukit sterus nyerrr
time cuaca cerah ckit...
coz agak ssh ckit nk panjat ke bukit tu
kalu golap2...
then,,Yan...Syeda...cik Len nek atas batu tu...
bro OREN yg tlg tarik doghang dr atas...
aku dok bwh teman'n Syaq jap...
dia takut nk nek atas time tu..
hehe......
tinggi tau batu tu...
cuaca time tu golap gelita lagi,,,
so,,,pemandangan sebenaq xnmpk lagi la...
atas batu nie gk Yan solat...(^_*)

so,,,aku n the geng menikmati la suasana kt ctu...
best sgt...dingin kt atas tu...
angin pun agak kuat gk tau...
tp bila ari dh cerah,,,angin xkuat la...
sejuk!!! smpai Syaq xtahan kesejukan...
siap amek kain batik bro OREN selimut'n diri...
siap pkai glove lagi...
hahhaaaaaaaaaa.........
dia dok diam jer kt atas batu nie...
(time nie aku ajak Syaq nek atas bukit gk,,,baru la dpt menikmati pemandangan)

so,,,bila cuaca dh cerah,,bro2 tu ajak la we all teruskan perjalanan ke bukit seterusnya...
time tu la PECAH RAHSIA yg sebenaq nyer....
yg kitaorg bertenggek kt atas batu tu,,,
adlh BUKIT ke 3...
bro tu sajer ckp tmpt yg we all dok tu Bukit ke 2..
nk bagi semangat kt we all terus'n pendakian...
yg tu bghu la Bukit ke 2

ofkos la we all xtahu kan...
1st time dtg Broga Hill...
pastu time mendaki,,,
cuaca gelap...
mana la nk nmpk bukit2 nie smua...
hahahaaaaaaaaaaaa....
lawak tul...
bila cik Len dengaq jer cite sebenaq teruja dia nk
teruskan pendakian ke Bukit ke 4...
alang2 dh dh smpai kan...
xjauh mana lagi pun......
so,,mcm uols nengok kt entry sblm nie...
we all berjaya smpai ke puncak...

itu lerr cite d sebalik smua kejadian......
hehe.......
apapun thanks to bro2...
dh la tlg'n guide we all...
siap bg semangat lagikkk.......
TERBAEKKK la bro...

apapun kan uols...tu smua nyerrr mainan MENTAL...
kalu mental kita kata XBOLE maka nyerrr mmg XBOLE la...
kita patut cuba dulu...bole or x kemudia cite kan...
SEE what we all do it...
cayalah utk YAN...cik LEN & special to SYAQ...
melawan mental msg2 sehingga berjaya jejak kaki ke PUNCAK...
insyaALLAH kita g lagik ye...
so,,if ada sesapa yg nk join,,,
roger2 la aku...
that all my story...
(^_*) daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



No comments:

Post a Comment