Tuesday 28 February 2012

Apakah itu????

hey there!!!!!!
amacam ur life??
great??? wonderful??? sad??? happy???
aku alhamdulillah...........
ok2 ajer!!!!!!
sebenaq nyerrr byk gak la cite2 yg nk share dgn uols.....
almaklum la sjk2 nie aku kurengggggggg update blog...
so,,,byk la cite2 yg tertunggak.....
xpe2....aku cite step by step....
r nie aku just nk corat coret ja......
just simple story...
cite lain tggu aku update lain errkkk....

bulan dua dh nk berlabuh dh...
kejap jer kan.....
sangat2 LAJUUUUUUU..........
yg menarik nyerrr thn nie adlh tahun lompat...
so,,,sgt menarikk date utk bulan Febuari nie......
sapa yg lahir date tahun lompat 29.02.2012...
dia akan sambut besday 4 thn skali.......
celebrate time!!!!!!!

actually kan uols...ada something kt dlm aty aku nie.......
terasa sgt 'detikan' tu........
Alhamdulillah........itulah yg aku harapkan........
sapa yg xmahu menjadi lbh baik......
but its not easy......
now,,,aku hnya berpk ttg diri aku...
pedulikan apa oghang nak kata....
mgkn akan ada perubahan yg berlaku...
sedikit demi sedikit......
semakin ari aku rasa detikan tu makin kuat........
siyesss,,,aku kuat berpk skrg psl detikan tu...
andai nyerrr perubahan tu berlaku,,,tp yg lain ttg aku yg xberubah...
tentu oghang akan kata2 kan......
betul x....angguk ja pala tu...mmg betoi pun....
setelah d kira...d tolak...d tambah...d darab...d bahagi....
itu adlh sifat manusia.......
biarlah jer la apa yg oghang nak kata...
yg penting aku dgn ALLAH.......
DIA lbh berhak menghakimi aku.......

perubahan yg aku mksd'n adlh tentang diri aku...
apa perubahan tu,,,biar lah uols menyaksikan sndr nati...
rasa nyerrr xperlu la aku canang2 sblm smua perubahan tu berlaku......
coz aku sndr pun xpasti bila perubahan tu berlaku......
hal2 mcm nie biar lah aku dgn ALLAH shj......
sbb niat tu niat aku kerana DIA....
perubahan aku jgk bukanlah kerana terikut ke apa ker....
just like i'm said,,,,detikan tu dtg dgn sendiri nyerrrrrrr......
salah 1 detikan yg aku rasa skrg...
sungguh aku xsangka....
aty aku nk sgt nk g tempat tu........
masa aku terasa detikan tu,,,aku xleh tido malam tau........
seriusssssssss,,,,,menggigil...berdebar2......smua ada....
bila aku bersuara isi aty aku...
besa la,,,oghang akan gelak...sindir...riak muka karet......
family aku pun mcm tu...penerimaan doghang mcm xcaya...
yela,,,aku nie sapa.......tersgt la nakal oghang nyer........
sifat buruk kan banyak.......
mak aku jer mcm gembira sgt bila aku cite.....
tapi bila d pk2 blk aku lak jadi sedih......
pasai apa??? rahsia la.......
tp rahsia tu membe aku ada yg tahu...
aku penah story dulu...
xtahu la membe2 aku ingat ke x....

errrrmmmmmmmm,,,,xpela....
pedulikan apa oghang nak kata pasai kita...
penat tau nk layan....
aku buat baik pun oghang dok kata aku buat jahat......
bila aku dlm mood yg tersgt ok,,,oghang kata aku marah ker???
bila aku tnya pasai apa ckp mcm tu???
tgk muka mcm marah....
msj aku mcm marah.......
sengal kan........
drpd xmarah terus jadikkk nak marah...
kang aku ckp bodoh,,terasa lakk...menyentap kut.......
mana x nyerrr,,,dh sekali aku kata TAK...mksd nyerrr TAK la...
pasai apa la plk dok nk kata benda yg sama jer.......
kdg2 bila oghang dok slalu ckp mcm nie,,,aku mmg mls nk layan...
biar la dia rasa aku mcm marah......
penat tau penat.........
dh cakap sekali xfaham2 plk...
skrg nie sapa yg cari pasai sebenaq nyerr...
cerr uols bagitau aku...

aku mls nk layan oghang mcm nie....
oghang mcm nie aku anggap mcm 'virus'...
kita xkan menjadi oghang yg lbh baik kalu kita d kelilingi oghang mcm nie........
bila kita nk jadi oghang yg lbh baik
oghang mcm nie la yg suka 'mendatangkan' blk sifat2 buruk kita..
mana x nyerrr,,,mcm aku ckp tadi la...
dalam pala otak dia dh mmg tertnm sifat buruk kita,,,
so,,bila apa2 ckit,,,mcm2 la dia ckp...
padahal kita xda mslh pun...xda nk terasa apapun...
cuma mcm aku malas nk layan oghang yg mcm nie...
soklan yg sama jer tanya...
w'pun xbyk la perubahan aku yg akan berlaku...
tp sekurang2nya bila kita ada supporter....kaunselor...insyaALLAH
kita akan sentiasa beringat ttg kelakuan buruk kita......
ini x,,,bukan membantu tapi menambahkan 'perisa' lagi ada la..........

kdg2 aku terasa sgt2....
ye aku mengaku aku nie xbaik pun...xbagus pun...
mmg byk cacat cela sikap aku nie...
sekurang2nya aku sedar.......
tapi kan,,,aku xrasa aku nie KEJAM sgt...
mgkn la uols rasa aku kejam....
tapi aku belom smpai tahap tu lagi setakat nie........
sometime bila aku bersifat kejam oghang akan
'bantai' aku cukup....sedang'n aku bersikap mcm tu
d sbb'n oghang yg menjadi punca smua tu berlaku...
tapi aku xkisah kalu aku yg mtk maaf...
sehinggalah skrg aku rasa dh terlalu penat utk menjaga aty oghang len
sehingga m'abai'n perasaan sndr......
uols,,,sometime bila terjadi sesuatu jgn lah terlalu merasakan diri kita
adlh yg terbaik..mgkn ada sesuatu yg kita buat tnpa kita sedari @ kita sedari
yg membuat'n oghang buat mcm tu kt kita...
nobody perfect....kalu oghang leh terima kelemahan or keburukan diri kita
kita seharusnya menerima kelemahan & keburukan oghang jgk...
dh tau kita buat salah,,,mintak maaf jer la...
jgn ego sgt........

halamakkkkkkkkkkk,,,dh melalut dh aku...
nie gara2 aku 'terkaco' dgn oghang yg aku kata'n sbg VIRUS tu la....
virus...virus....suuussshhhhhhhhhhhhh...p la jauh2...
so,,,uols,,,mulakan ari nie dgn senyuman ya w'pun aty tgh PANAS!!!
hehe......just remember....we just human....
ada kelemahan n kebaikan....
selagi keburukan oghang tak menjahanam'n kehidupan kita
we should give n take....
dan pada oghang2 len lak,,,jgnlah salah guna kepercayaan yg d beri...
aku sentiasa sedar n terima keburukan diri aku...
sbb aku adlh aku......
have a great day uols...
mulakan hari uols dgn senyuman....
(^_^) PEACE YO!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment