Thursday 2 February 2012

BROGA HILL


01.02.2011
HARI WILAYAH........
ari cuti tu aku n membe ada xtvt
yg nk d lakuakan.....
Yaaaaaaaa,,,akhir nyer
aku telah menjejak'n kaki ke BROGA HILL...
YESSSSSSSSS!!!
menjadik jugak plan we all..
risau coz cuaca xmenentu...
sblm nk g tu,,
we all dh bincang kalu ujan
saat kitaorg nk g tu,,,
maka nyerrr plan we all akan dicancelled...
Alhamdulillah,,,cuaca tersgt la baik.......
Host asal adlh Cik Marziah...
tp dia xdpt nk join coz blk kg...
yg lain smua ok so we all g jer la sapa
yg ada time tu...
last minit cik Nurul Iman xdpt join..

doghang kata next time doghang nk join...
xtau lagikk la kitaoghang nie
nk g lagikk ke x...
heheheee...
BEST sebenaq nyerr...rasa2 nyerr
sapa yg kenai aku tau la kut
yg aku mmg suka xtvt cam gini......

rentetan xtvt :
3.15am
-bgn pagi..mandi ckit...siap2...

4.00am
-kuar umah...tunggu Yan pick up..
(kunun nk g tunggu kt Petronas,,xjadik coz kt dpn tu ada org laki jaga,RUKUN TETANGGA)
tunggu kt bus stop R13..segan nk lalu dpn doghang...
rmai bebenor...

4.15am
-Yan smpai...amek aku n syeda then
g pick up cik Len kt Blok B lak...

4.30am
-Kitaoghang gerak...mata tersgt la ngantok...
cik Len n Syaq bukak GPS cari jalan nk p BROGA HILL..

5.30am(lbh kurang la)
-we all smpai ke destinasi yg d tuju...
xsesat tp terlajak ckit...
coz xnmpk simpang nk msk...GOLAP...

kalu uols nk tahu,,,aku kaget skjp nengok suasana ctu...
Golap giler weiiii...
dh tentu kebun Kelapa Sawit lak tu...
masa nk parking keta ternmpk cahaya lampu suluh...
aku nengok kelibat lelaki...
atas saranan cik Len,,
aku bersuara (lembut tau sora aku time tu)
"abgggg.....nk g nek bukit Broga Hill kan...
nk 4llow skali leh x??"
masa aku tnya tu dlm keta,,,xnmpk pun sapa oghang nyer...
bila aku nengok lampu suluh doghang xbergerak,,,
mksd nyerr doghang sudi la tu...
terus aku ckp kt membe...
JOM3....then we all ckp thanks
sudi 'tumpang'n kitaoghang...
bersyukur sgt dpt jumpaq tour guide tu...
xtau la apa jadikk kt kitaoghang kalu we all redah sendirik jer...
dh la gelap gelita...
kunun nyerrrrrr we all nk nengok matahari terbit...
sbb tu kuar awal pagi...
koghang sanggup?????
X KANNNN...tido lagi best kan...
aku jenis xkisah...coz aku suka nk cuba benda yg baru..

suasana sekeliling mmg gelap...
aku n syeda xdak lampu suluh...
sib bek yg len ada...
sepjg pendakian we all,,,
ada yg pancit..ada yg muntah angin...ada yg nk pitam...
kaki mengeletar pun ada...hehee.......
but aku tabik doghang coz still nk terus'n p'jalanan......
nasihat aku pd sesapa yg nk daki or do something like that la...
tolong mkn pd mlm ari...
xperlu berat2,,
bekfas pun kena amek gk..mkn roti ker...
supaya uols xcollapse.......
xtvt cam gini perlu tenaga....
pewut xleh 0...
nk guna kudrat byk tau!!!!

tour guide we all sgt bagus...
cian doghang terpaksa ikut rentak kitaoghang nie...
soghang lead d dpn...
soghang lagikk dok blkg....
TERBAEKKKKK!!!!!!
padahal we all xkenai pun...
sib bek la doghang nie baik...
syukur sgt2...
errmmm,,,penat nk celoteh...
smpai sok pun xabis nie kalu nk cite kan...
so,,,apakata uols nengok gambo2
we all...check it out.....(^_*)

*******************************************************
aku xamek pic masa we all nk gerak nek atas...
time tu,,aku agak 'takut'...
takut t'tangkap pic yg x d ingini...
so,,sepjg pendakian,,aku xsnap pic...
bila b'henti kt pit stop,,baru aku
curik2 snap...


 xingat bukit yg ke berapa...utk smpai kt atas,,,
ada 4 bukit yg we all akan lalui...
seram jer bunyik kan...1st aku dengaq bro2 tu ckp aku agak cuak...
makk aiiiiii,,,jauh nyerrr....rupa2 nyerr,,,nnti aku cite..hehe




 keAJAIBan ALLAH s.w.t
cantikk sgt...

 aksi kami d bukit ke 3..
tggu ari cerah baru menerus'n pendakian ke bukit
ke 4..
so,,we all posing2 dulu
smbl menikmati cipta ALLAH...
sungguh lapang dada..


 syeda yg suka ngan pose sebegini..hehe

 tu bukit yg ke 2..nmpk x??
shantekk kan view nyerr...
 teruja ngan pic polaroid..
tq pd bro2 tu...
sakan doghang amek pic we all
then,,smua pic doghang bg free jer..
baik kan...
 Yan suh bt gaya tgn cam gitu...
kata nyerr gaya KOREA...
mskd nyerr...hello..
ya ka???

 aku soghang berapa peket aku mkn..
TAM TAM...

nie pembekal nyerr...
cik Len pggl dia m cik cafe..
sbb smua dia bwk...
air tea pun ada...
terbaekk la syaq...

 gayat wooooo...silap langkah leh jatuh..
 bro PINKy snap pic candid we all kt atas batu..
sweet kan...
bro OREN,,ada kt atas jaga we all...
baik kan...
 aku sgt suka pic polaroid nie...
tersgt shantekkk posing we all...
jgn jelez..
 nie ler tour guide we all yg sgt sporting...baik..

 betapa nikmat nyer ALLAH beri...
sgt tenang melihat nyerr...
penat pun xterasa bila lihat view sebegini...
SubahanaALLAH
ada BRAN ka nk bt cam gini???
jgn tiru aksi ini d rumah ya...
hahaaaaaaaaa

 menerus'n pendakian ke bukit ke 4
check point last..
 sgt mencabar nk panjat

 YESSSS!!! we all did it...
akhir nyerrr....

 besa la aku kan...
aksi poyo xleh lupa...
doghang d bwh...
aku d atas...

 tolong!!!!!!!! jgn telan aku
BATU BELAH BATU BERTANGKUP

 ehhh cik Len,,,tolak ke x nie???
berat semacam jer nie...
adoii...
amboiii,,,1 jari jer...
hebat nyerr....



 bahaya ckit tmpt nie...
so,,uols jgn ekcited sgt tau..
t'slh langkah,,,ke bwh jatuh nyerr..


 yg hjg skali...bukit 1..pastu bukit 2...yg ada pokok tu bukit 3..
uols nmpk x??
nengok kt bonggol2 tu...tu la puncak bukit2 nyer..
aku d bukit 4 time snap pic nie...

 we all nk turun dh...
Yeahhhh,,,,syok cik Len...
dpt gak dia nek smpai bukit ke 4

lagikk,,,view2 yg aku snap...









 lompat keriangan...
 bukit 1st xsalah aku la...
 shaq yg kuat semangat jgk...
kata nyer kt aku,,,
zie...kaki aku menggeletar dh nie...
hehe
 gerun nengok kan...
time nek kami xtau pun cam gini ghupa nyer...
coz gelap kan...
time turun baru we all tau...
so proud dgn diri sendirik...
cayalah!!!
 laluan ke BROGA HILL
 Yeaaahhhhhh,,,dh smpai bawah blk....
 4 memory...
good job gurls..
we all kelaparan yg teramat...
so,,mula2 decide nk drive tru jer...
then,,dh smpai kt MCD Bangi,,
Yan ajak bekfas jer kt ctu...
so,,nie bekfas aku...
now,,aku suka sgt dgn hashbrown.....
agak ssh nk cari kt cnie but cik Len
tlh suggest'n kt aku 1 tmpt
yg aku leh carikk...
tenkiu ya...


we all x lepak lama time bekfas coz
smua oghang ada plan lpas tu...
wahhhh,,,sgt dahsyat...
penat2 still lagikk
nk hang out...
aku t'paksa jgk gagah'n diri
coz itu aje masa yg ada...
lgpun dh plan awal dgn syeda....
so,,nak x nak,,
aku ngan syeda kena paksa diri gak la
kuar g KL....


p/s : hope plan seterusnya menjadi la ye...lagi sakan la posing nnti......
okey uols.......dh abis dh......hehe...daaaaaaaaaaa.......(^_*)



1 comment:

  1. broga terbaik!! pasni mmg nk naik lagi la..tp kena mantapkan stamina dulu..hehe

    ReplyDelete