Friday 6 January 2012

Ustaz Don Danial Don Biyajid

aku nk cite my new feveret segmen yg aku tgh layan kt tv skrg..
nk share apa2 yg patut...
USTAZ DON channel 114 ALHIJJRAH tv kul 10mlm-10.30mlm..
mcm mane aku leh terlayan segmen nie????
haaaaaaa,,,,,,alkisah nya bermula dari M Tih aku..
sejak aku OT nie...
blk umah mmg malam la setiap ari...
bila smpai umah jer,,,terus mandi pastu mamam.....
lpas mamam landing atas sofa yg empuk x empuk sgt la...
tp leh la lena...
bila dh landing,,,faham2 la kan...
badan dh mmg penat thp gaban dh...
pewut dh kenyang mata pun layu la...
aku baru jer nk lelap mata tp rasa nyer mmg dh lelap la...
cuma blm tahap lena la lg...
aku dgr la segmen nie (mata tertutup nie)
aty aku nie dok2 berkata2...
cite apa la m tih aku tgk nie...
best jer bunyik...
aku pun celik kan la bijik mata...
1st impresion aku...
wooooooooooooo,,,,hencem nyerrr ustaz nie....
kelakor lak tu......
bergurau senda lagi tu....
tp yg penting ISI dia tu ada dlm p'yampaian nya......
pada aku Ustaz nie berjaya menarik aty penonton dgr dakwah dia & pembelajaran yg dia berikan..
coz Ustaz Don nie berinteraksi dgn penonton d sebalik kamera tau...
xda audien kt depan dia...
kalu dh aku d sblk tv pun leh suka cara dia...
so,,pd aku mmg class la cara dia...
bukan senang beb...
silap2 kalu xpandai berinteraksi leh lena penonton...
rasa2nya ada yg tukaq siaran kut...
almaklum zaman2 skrg mana mau nk lyn segmen mcm tu sgt
t'masuk aku la nie...oppppppsssssss...(ngaku jer la kan)

esok nyerrrrrr........m tih aku bukak lg...
aku terus ar tnya
segmen nie setiap ari apa?????
m tih aku ckp setiap ari isnin-rabu...
tp semalam aku amek remote tgk info
ehhhhhhh,,,,,,ada lagi la..
terus ar aku pggl m tih aku...
segmen semlm mmg aku dgn m tih gelak xkontrol dh...
best siut Ustaz Don nie...
dgn cameraman pun dia bergurau...
best2!!!!! Terbaikkkk!!!

malam nie aku k try tgk kt info lg...
ada ke x...kalu koghang nk tau
m tih aku suh aku call lg
time segmen mengaji...
segmen dia setiap ari hanya 30min..
so,,kengkawan yg ada astro leh ar layan2..
xda paksaan erkkkk....aku just nk sharing segmen yg tgh meletop
jer skrg nie...
sebenaqnya segmen nie dh lama kut bersiaran...
aku nie jer yg ketinggalan (mcm aku ckp td,,kalu channel mcm nie mmg jarang2 la nk tekan kt remote tu)..
lain org lain citarasa...
lain org lain penerimaan...
pada aku mmg best la...
xtau la koghang mcm mn kan.....

encemmmm kan..kan...dengaq cite Ustaz Don dh bertunang..xtau la betoi ke x..


 Segmen Ustaz Don d Channel 114 TV AlHijjrah


 aku snap kt tv lagik...time nie ajar tajwid kalu xsalah aku..
 "tengok molott Ustaz ye...cara yg betoi nk bunyik kan ayat nie"

Selain fenomena Ustaz Doz...ada 1 lagi Ustaz yg femes gk skrg nie...
Ustaz Azhar...cara penyampaian dakwah dia mmg xbowinkkk...
cuma aku xfaham la coz loghat pantai timur dia pekat sgt...
kena ada tukang translet baghu aku phm...

 not bad gak Ustaz Azhar...aku pun xdak kamera mcm tu...ehehehe

nie aku xingat nama tmpt yg Ustaz Azhar dgn Zizan buat persembahan...mmg kelakor video dia...mcm biasa memey aku xfhm la sgt apa yg di kata...tp aksi doghang mmg melucukan...

No comments:

Post a Comment