Tuesday 31 January 2012

AKU & KAMU

cuaca sejuk pagi nie ya...
Alhamdulillah.......syukur sgt2 msh bernafas jasad ini...
amacam uols...still 'lazy' lagik ker???
tambahan ujan lak pagi nie...
lagi la liat nk bgn pagi erkkkk.........

ptg smlm tersgt la santai...simple...n agak kalut ckit...
coz memasing2 cam blur lak xtau nk bt apa...
aku xnk cite lagik pasai smlm...
tggu after aku dpt smua gambo dr membe yg lain...
ari nie aku nk citer pasai someone...
aku dh promise nk cite kt dia...
so,,memandang'n cuaca r nie sgt lah aman...
hati pun tenang...
maka nyerrr,,,ayat2 JIWANG pasti akan
tercipta...cewahhhhhhhh.........

setelah sekian lama Dia menyepi'n diri...
kini tibalah masa nyerrr aku coret apa yg patut Dia tahu..
Keadaan diri Dia yg dh ok ckit
agak sesuailah masa utk aku story kt dia
DISEBALIK APA YG TERJADI
kdg2 bukanlah spt yg dia bayang'n or pk'n....
pada saat Dia sdg bertarung dgn perasaan sndr
tiada niat aku nk mengelak or menjauh'n diri
ketika Dia dlm kesusahan.....
byk sbb aku biar'n Dia hadapi sndr...

so,,pd Dia...mahu tahukah apa yg
berlaku d sebalik smua itu???
jeng...jeng...jeng....
saat kita msh bersama,,,aku suda mulai 'kehilangan' Kamu...
Kamu beralih arah mgkn
sbb Kamu beranggapan
aku tdk memahami situasi spt Kamu...
YA,,,KEMUNGKINAN...
tp perlulah Kamu ketahui,,,tiada manusia d dunia akan
memahami isi aty manusia lain sebyk 100%...
TAK MUNGKIN...manusia sentiasa berubah2...
aku pendam smua tu saat kedengaran kata2 spt itu...
hanya sbb KITA xberada d dlm situasi yg sama
Kamu beranggapan aku tdk akan memahami perasaan
org spt Kamu...

Kamu terlupa errkkk mcm mn d awal perkenalan kita...
d mana pertama kali Kamu menangis dlm dakapan aku...
(^_*) cukup mendebar'n saat panggilan tel Kamu
aku terima......
itulah permulaan hbgn dramatik kita.....
rentetan dari itu,,,Kamu byk berkongsi suka duka Kamu...
dari ctu aku mempelajari lbh lagik ttg kehidupan...
Kekuatan...Ketabahan...Kesabaran....

Kemudian Kamu kecapi kebahagiaan
yg mmg jelas terpancorr kt wajah Kamu...
perubahan Kamu aku rasai...
tersenyum aku mendengar kabar baru ttg Kamu..
d sepjg kisah baru Kamu tu,,,byk perkara,,
pengalaman yg kita tempuhi sama2 dgn membe2 lain...
xINGATkah Kamu saat kita bersukaria...bercuti...lepak bersama???
smua tu hilang sekelip mata saat Kebahagiaan Kamu yg
aku doakan berpanjangan tdk kesampaian.......
saat itulah aku tiada lagik d samping Kamu kan...
bukan kehendak aku nk bt mcm tu...
tp aku lakukan sbb itulah yg Kamu lakukan pd aku...
Kamu beralih arah pd org yg mgkn lbh memahami
situasi Kamu...mgkn itu lbh baik kan...

perubahan diri Kamu tu byk yg aku kesani...
aku biarkan Kamu bkn
sbb aku tdk berminat lagik berkwn dgn Kamu...
TETAPI Kamulah yg menjauh'n diri Kamu dr aku...
apa sj kisah Kamu slps itu,,,
tdk aku ketahui dr mulut Kamu sendiri...
byk beRAHSIA...aku fhm itu privasi Kamu...
that Y,,aku xbertnya apa mslh Kamu...
cuma sekali aku bertanya tp ketahuilah Kamu
itu bknlah atas kehendak aku...
pertanyaan tu adlh atas permintaan seseorg yg msh m'yayangimu..
Alhamdulillah,,aku d kabar'n Kamu berbaik kembali
tetapi d sebalik kegembiraan kamu
aku yg terluka dgn kata2 yg d sampai'n pada aku...
ITUKAH kepercayaan Kamu terhdp aku selama nie???
bermula dari ctulah,,,aku tlh berniat utk
tdk msk campur apa2 jua mslh yg membabitkan Kamu
tanpa keizinan Kamu sndr....tetapi skali
lagik diri aku d babitkan...
jujur aku cakap,,,aku tersgtlah MARAH ketika itu...
sungguh xlogik apa yg Kamu katakan...
tlh aku jauhi diri aku dr 'menjebakkan' diri dlm mslh Kamu...
tetapi tetap jugak aku d libat'n...
sungguh aku tak percaya itulah yg Kamu
pk'n ttg seorg yg penah menjadi sahabat rapat Kamu...
maka terkuar la ayat dr mulut aku 'HOW DARE U TALK BOUT ME LIKE THAT'...
AKU MSH WARAS...

Kamu,,,tahukah sggh terluka aty aku saat itu...
itukah KEPERCAYAAN Kamu terhdp diri aku
selama nie...
YA,,,MEMANG...Jodoh Rezeki Ajal Maut d Tangan ALLAH...
tetapi setkt nie aku msh waras...
blm smpai tahap aku NK mkn kwn punya.....
sejak dr tu,,,Kamu semakin jauh...
dan aku tentulah bw diri yg terluka...
YA,,manusia cpt berubahkan......
sekelip mata...aku pun gitu...

siyes,,aku ckp kisah2 Kamu yg
aku ketahui byk dtg nyerr dari rakan2 aku...
(suatu ketika dulu mereka jugak rakan Kamu)
aku hnya mendgr shj w'pun someone
penah tnya pendpt n pertlgn aku.......
SORRY no more CHIKA dlm mslh tu...
cukup skali tu aku libat'n diri...
bknlah sbb aku marah or benci Kamu...
tapi sbb utk menjaga aty aku sndr dr terus
d persalahkan d kemudian ari...
pertolongan yg aku beri tdk aku minta bayaran or blsn budi...
kdg2 ungkapan TERIMA KASIH suda memadai..
dlm tmpoh 2 thn lpas byk situasi menyedar'n aku...
biarlah org meperkata'n yg buruk pd aku...
biarlah org menyebar'n hal buruk ttg diri aku...
biarlah air mata aku yg mententeramkan jiwa aku...
Kamu sndr penah lihat kan air mata aku...
aku xpenah lupa saat Kamu mententeramkan jiwa aku...
tiada apa yg bole d kesal'n lagi...
aku perlu bangun semula...
sbb nyerr mmg itulah Lumrah Kehidupan d alam nie...
perkara baik xkan penah d kenang........

Kamu,,,,smlm adlh permulaan
utk memulihkan semula keadaan..........
lama aku tunggu saat tu......
kejutan yg aku mksd'n bkn 'ITU"
tetapi diri aku & kwn2.......
berapa lama kita membawa haluan msg2...
keadaan skrg xkan penah jadik spt dulu...
NEVER....kerana msg2 msh tdk JUJUR
dlm persahabatan lagikkk......
TERPULANG....aku xkisah apa yg kwn2 bt...
msg2 ada life msg2.......
tetapi KEPERCAYAAN tu penting...
jgn terlalu -ve bila nk bt sesuatu....
aku hnya melalui xtvt bersama2 kwn mcm biasa.....
kalu doghang ingat aku,,
maka nyerrr aku akan join kalu ada masa free......
kalu doghang xroger aku,,,
maka nyerr aku xda la dlm xtvt doghang tu...
(^_^) so,,,apa yg pasti...
PERKARA yg lepas biar lah berlalu...
cukuplah jadik peringatan...
usahlah d bawa2 hingga sekarang
sbb nyer kalu d bw sehingga ke skrg
perkara yg lama akan sentiasa terungkit...
BOSAN...SAKIT ATY...SEMAK PALA jer kan.....
apa yg aku buat skrg,,move on jer apa yg ada......
mgkn Kamu blm bersedia...
take ur time tp jgn pinggirkan diri lagikk...

betapa aku sgt RINDUKAN situasi mcm dulu....
HAPPENING...GILAK2...POYO....
msj2 Kamu yg NOTY2 n m'YAKAT...
hahahahaaaaaa....
'DARL'...
buat kwn aku nie.....
semoga Kamu terus sukses apa yg Kamu buat......
sbg kwn aku sentiasa mendoa'n yg terbaik utk Kamu...
smlm aku sgt gembira dgn kehadiran Kamu...
terasa Kamu tlh kembali...
tapi aku tdk berharap apa2
spt dulu...
tdk mahu yg lama berulang kembali...
biarlah kita harungi kehidupan skrg
spt biasa...
tiada apa dh yg aku pendam dlm aty...
smua nyerr dh 0 - 0...
OKEY Kamu...(^_*)

TULUS dr aty aku utk Kamu....
aku SAYANG Kamu......
(^_*)

No comments:

Post a Comment