Wednesday 11 January 2012

SBPA oh SBPA

tinggal berapa ari jer lagik nk abis tempoh submit borang...
koghang dh submit ke lum????
sakit pala aku nk settle benda alah nie......
byk dugaan weiiiii.........
1 bgnn punya nie...
aku dh lakukan seabis baik dh nie...
biasa la kalu der yg xpuas aty...
aku terima teguran dgn cara yg baik ye....
coz aku dak baru bljr...
xsmpai sebulan kt tmpt baru...
dh d berikan t/jawab besar utk handle skim baru nie...

thanks pd bos sbb beri kepercayaan...
sowi a lot andai ada yg tdk memuaskan aty bos...
PEACE Yo!!!

ari nie bukak tenet baca paper online..
ada lagik  CUEPACS 'mengomen'
pasai SBPA...adoiiyaiii......
sbg staf awam mcm aku nie,,
ofkos la aku mengalu2 kan sgt wakil aku bersuara...
tp bila dh b'suara 2 aku tgk apa yg oghang nk kan
xdpt jgk...xdak perubahan ye dari segi gaji baru bt ms nie...
SBPA lak tertangguh spt yg d minta sehingga 15 Januari 2012...

errmmm...baghu aku phm ckit psl istilah di sebalik SBPA nie...
aku g perhimpunan kt ofis aku baghu2 nie...
bos besaq baghu aku ada cite ckit pasai SBPA...
"skim baru nie (SBPA) adlh transformasi prestasi/perkhidmatan keja...
bknlah transformasi gaji"
apa pandangan koghang...
masa aku dengaq time tu...
t'pk jgk kebenaran kata2 tu....
kita slalu nk fight pasai gaji tp mutu perkhidmatan msh d takuk lama...
but,,,sbg manusia yg hidup memerlukan wang...
ofkos la DUIT itu penting...
kos sara hidup pun dh nek skunk nie...
aku yg bujang pun terasa...apatah lagi la yg dh berkeluarga...
apapun,,,thanks la bg gak gaji naik w'pun xbyk...
Alhamdulillah....rezeki lagi...
cuma aku hrp biar la kenaikan tu secara adil & tulus...
mmg nk puas'n aty smua pihak ssh....

oghang mtk CUEPACS fight dr segi gaji...
tp yg kita dpt dr segi policy exit...
policy nie penting gak tau...
silap2 kalu 'markah' ckit...leh jahanam periuk nasik sendirik...

berbalik cite awal td...
pagi nie baca2 ada lagi isu baghu...
tertanya2 aku perlu ke nie???
aku tnya mcm tu sbb nyer...
kalu ada pertukaran borang baru
mmg kena lah buat borang baru
TETAPI kalu still 'isi' borang tu sama...
rasa2 nyer xperlu la nk membazirkan kertas lagik...
mgkn ada cara lain kita leh buat......

hhaaaaaaaa...haaaaaa...jgn salah fhm...
bkn sbb aku kena buat
so aku nk ngelat...
no........no........no.......
jgn pk mcm tu ye.........
aku tetap akan lakukan nya sbb itu adlh tugas aku...
cuma,,,aku nmpk dr segi pembaziran nyerr coz apa yg tlh aku bt
skrg pun dh 'memkn' kos yg tinggi beb...
koghang xnmpk apa d sebalik borang yg koghang dpt tu.....
yg menanggung smua tu adlh 'oghang' d sblk borang tu......
kalu la aku dpt tunjuk'n apa yg berlaku d sblk nyerrr...
errrmmm,,,rasa2 nyerrrr koghang akan kata ayat yg sama kut......
xpela...kita sbg org bwhn mengikut arahan yg d berikan seabis daya la...
smua tu nk guna kudrat......bila dh guna kudrat
paham2 la tenaga keja nyerr...
hehehee........berpinar bijik mata aku nie tau!!!
ngadap PC jer....

JADIK nyerrrr...tahun nie kita dpt gaji baru la ye...
Yeaaahhhhhhhh,,,alhamdulillah.......
xpela,,,d sblk 'huru hara' d blkg pembikinan opsyen SBPA nie
biar la aku n the geng jer yg
hadapi nyer sehingga lah selesai nyerrrr opsyen SBPA nie......
aku hnya dpt menolong apa yg mampu aku tolong...
apa yg koghang xtahu...apa yg koghang nk tnya
aku cuba jelas'n seabis baik...
tp rasa nyerrr setakat nie aku blm berjaya 'menguasai smua pertanyaan
koghang tu.......
sbb nyerrrr aku x di 'sekolah' pasai nie smua...
TETAPI aku belajaq....belajaq...belajaq...dan terus belajaq.........
jgn penah malu or takut utk bertanya andai xtahu......
peduli apa kalu oghang nk kata aku 'bodoh' ke apa ke...
yg penting aku tnya....
ILMU itu penting beb....
jgn kedekut utk menolong oghang yg memerlukan terutama insan mcm aku...
hehehe...poyo gilakkkkkk.......

maaf la ye kwn2.....
budak baghu belajaq......
gini la ghupa nyerrrrrr..........
aku mmg kuat & suka bertanya skrg....
smua nyerr gara2 tugas baru...
but i lioke it.....
NEW JOB IS NEW KNOWLEDGE...
thanks pada yg sudi melayan 'kerenah' aku tu...
terutama nyerrr cikgu2 aku tu...
aku n the geng x lupak ehhhh janji kitaoghang kt koghang...
dh settle SBPA nie kita g lunch sesama errkkk cikgu2 tersayang....
hehehe.........
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment