Tuesday 6 March 2012

Irfan Besday

after aku abis buat OT sabtu lepas 03.03.2012,,,
terus aku ngan adik sepupu aku yg
aku pggl Nurul g SG.Buloh...
umah abg sepupu aku...abg kpd (mak eisya)...
mcm besa la,,,mak eisya akan calling2 aku
bila we all nk lepaking each other....
i'm so2 happy right now coz
me n all my kezen makin rapat...
m be,,,bila doghang dh kawen then ada anak2
so,,,my kezen xmahu anak2 doghang
xkenal sedara2 yg lain...
w'pun we all xberjumpa secara kerap but
aku ngan kezen slalu berhubung menggunakan
alat telekomunikasi canggih skrg...
cewahhhh!!! jgn xtahu since my adik sepupu aku live wif me
setelah dia dpt bertukar kt Putrajaya nie,,,
my family kt kg dh pandai guna 3G tau...
so sweet....
sgt kelakar cuma sometimes line xberapa clear...
so,,,suara pun dengaq  x dengaq la...
okey,,,berbalik pada 1st story td..
last week abg sepupu aku ngan mak eisya
plan nk buat besday utk anak sulung dia...
me n mak eisya sponser kek utk
besday boy...
ingat nk beli kek ada gambo BEN 10...
tp dh xsempat nk order...
so,,aku serahkan urusan beli kek kat mak eisya....
errrmmm,,,,pndai mak eisya beli kek...
but mcm besa,,,aku bukan mkn sgt pun...
bukan xsuka but 'kureng' gomar...
melainkan aku mmg teringin sesgt,,,
baghu aku mkn byk...
kalu x,,,hanya sekadar rasa shj...
hehe....
majlis berlangsung sgt simple...
hanya keluarga2 yg t'dekat jer...
also wife kezen aku jemput
skali pengasuh anak dia...
but i'm happy dpt jumpa my sedara2,,,
anak2 sedara
& mmg xsabo nk jumpaq si debab tu sebenaq nyerr...
dh leh merangkak dh debab tu skrg...
eeeeeeeeeeeee,,,gerammm nyerr....
credit to my kezen Nurul coz tolong snap pic r tu...
aku terlalu asyik melayan n nengok telatah2
anak2 sedara...
so,,,mls nk snap pic...
sgt lucu terutama nyerrr si Sara (adik eisya)..
jom nengok hasil tgkpn gambo my kezen...

 we all lepak2 jap b4 ptg kek...
actually,,,sblm pic2 nie d snap,,,
we all mamam nasi ayam dulu...
time we all mamam,,we all x snap lak gmbo
tgh mamam nasi ayam...
msg2 dh lapo...
aku lagi la,,,sepjg ari OT tu lum jamah nasi...

 eisya demam...
so,,dia xberapa aktif spt slalu...

 besday boy...
suka gambo dia d tgkp but time nie
'enjin' dia lum panas...
so,,,agak malu2 la ckit bila nk snap pic dia...

 xtau pasai apa azim nie nangis...
dia pun xberapa chat sgt gak nie...

 baju kuning tu la abg kpd mak eisya...
kezen aku nie paling tinggi dlm
family kitaoghang...

 Yesss,,,,debab dh blk...
mama dia g amek dia kt umah pengasuh...
time 4 gomoi2!!!


 debab dgn wan cu (cu aku-tudung hijau) + m cik angkat we all(tudung pink)
doghang berdua sgt rapat...

 nasi ayam made in mama besday boy...
sate sponsor by Cu aku...

 time 4 potong kek...
jap2 nak pasang lilin dulu....
nengok si debab tu...
dia geram nengok kek tu...

 besday boy,,,Irfan xsabaq nk potong kek...

 kek buy at Secret Recipe



nyanyi time...
mula2 lagu Happy besday to u...
pastu d pertghan lagu,,,CU aku
nyanyi lagu ALLAH selamat'n kamu...


 time nie besday boy dh xsabaq nk potong n mkn kek...
xtentu arah dh dia...

 tiup jgn x tiup...

 okey,,,dh bole potong kek...
so execited besday boy nie...


si debab pun nk m'yelit amek gambo jap...



 haaaaaaaa,,,cpt jer tgn si debab nk capai kek tu....











 mak eisya n nurul

 nengok si eisya tu,,,smpai mcm tu skali gaya demam nyerr...
panas sgt demam dia smpai berdarah hidung...
t'anjat aunty....


 1st snap...BLUR...Cu aku ckp skali lagi...

 then,,,clear...hehe

 si debab nk amek kek Sara...
terus Sara pusing badan...
lucu...

then,,,aku pggl dia...elok jer dia posing
dpn kamera...
good boy

 i call him again,,
Daim,,,,1 more...1 more...
klikkkk......his pose kt kamera aku...

wif his brother...Irfan

 haaaaaa,,,dia nk amek kek abg dia plk.....

 kenyang mamam kek...


 lpas mkn kek,,,mcm besa xtvt kanak2 kecik nie
main mainan....


 eisya wif her mum...
pujuk mak dia nie nk ikut Cu aku blk rawang...
but her parent xbagi coz
1st,,,isnin dia ada exam...so,,dia kena study...
2nd coz dia demam....
sib bek dia xmerajuk....
her parent promise dia bole spend time slps abis exam...

 curik2 amek pic Sara nie...



then,,,bila flash kuar,,trs dia bgn n ckp kt aku...
"apa laaaa aunty nie"
malu kunun.....
hahahhaaaaaaaaaaaaa.....

 Sara tgh ajar wan cu main games...

 sgt kelakar time nie...bila Cu aku main then kalah,,,
she said "kan Ala (Sara-dia sebut nama dia Ala,,pelat ckit) dh cakappp,,yg tu x ole"
hahahaaaaaaaaaaaaa....so funny...

*
*
*
*
lbh kurang jam 10.00mlm
aku ngan kezen aku blk Putrajaya...
Cu aku ajak g tido n lepak umah dia jer...
but we all xbwk baju...
so,,next time we all plan nk lepak umah dia...
aku suh dia msk laksa...
but now i think nk suh dia msk Yong Tau Fu jer...
coz Cu aku dh terror msk kuah tu...
belajor dr mak kezen(Nurul) aku tu...
wait ya Cu,,,nati we all serang umah Cu lak...


 masa kt luar umah,,,saja sepupu aku letak si debab
kt dlm keta nk nengok reaksi dia...
errrmmm,,,dia mmg suka bila dok dalam keta...
dia ingat time tu,,dia nk kuar jalan2 la tu...
hehe......
but time nie abg dia nangis2 kt papa dia suh amek adik dia...
abg dia ingat we all nk bwk adik dia skali...
irfan...irfan...
eeeeeeee,,,gerammmm tul ngan debab nie...
aku smpai umah lbh kurang jam 11.00...
smpai jer umah mandi2 pastu aku ngan sepupu lepak tgk tv plk..



No comments:

Post a Comment