Wednesday 12 September 2012

Going To Start Now

haaaa.......mesti uols 
tertanya apa ke bondeeeee nyerrrrrr nk start now tuuuu...
rasa2 uols leh teka x??
cer teka cer teka...
(^_*)
hihii
dapat x??





















jeng jeng jeng


apalagi....kuarkan peluh time la!!!
hikhikkk


hampir seminggu lbh aku
dh buat senaman ringan terlebih dulu..
naik tangga turun tangga
time aku nk g keja & balik keja...
then,,kat umah aku buat kardio ckit utk
muscle2 aku....

weekend nie insyaALLAH
kalu xdak aral melintang
aku akan memulakan seisi jogging 
utk fitness lak...
after jogging still akan buat senaman kardio..
so,,m be aku akan buat pagi & petang..
pd membe2 aku yg berminat
leh roger aku kalu nk join jogging ye....

kalu uols tgk pic yg aku upload tu
(maaf ye cekci lak org tu..hihi)
cer uols nengok body dia...
mmg tuf la...
muscle dh ketul2 dh tu...
actually idok laaaaa aku nk buat smpai jd cam gitu...
nk cam gitu byk faktor aku kena buat...
kena mkn ubat kesihatan...
kena jaga pemakanan yg seimbang
and senaman yg berpanjangan
(mean kena konsisten)..
nk buat mcm tu uols kena g gym...
mcm uols yg ayu2 tu xkan la nk bdn ketul2 cam gitu kan..
xmenarik la nk pkai bj dress2 kan...
hihi..
lain org lain citarasa
lain org lain pndgn
lain org lain caranya
cukup sekadar body kita fit & sihat...
then,,,kita maintain jerr kan...

dulu aku rs aku mmg kurus kering...
berat maintain 45 or 46 kg..
then,,bila aku tgk Biggest Loser,,
i try to use peralatan gym...
bahu aku semakin tuf lak
(mcm kembang laa)
siyess mmg kembang sbb
otot bahu dh terbentuk...
kt lengan lak dh ada muscle..
weeeeeeeeeeeeeee

Now,,lpas aku betoi2 aktif bersukan 
& also buat senaman 4 body
(amalkan ilmu dr coach olahraga)
my weight up ckit...
Yeahhhhhhhh!!!!
mesti uols pelik nape aku suka lak berat aku naik...
sebenaqnyerrrrr aku kena naikkan berat aku
supaya aku dpt berai idea (BMI)...
until now,,,berat aku xcecah berat ideal lg event berat dh naikk....
xpela,,,sekurang2nya bdn aku dh berisi ckit dr dulu...
yg penting jgk kesihatan aku bebas dr penyakit
Alhamdulillah,,,mudah2an sihat selalu..
amin

berbalik pd cite asal..
ms posa r tu,,
xtvt aku agak terbatas nk exercise..
so,,,aku dh decide after raya kena start blk...
so,,,mggu nie br aku berpeluang nk buat
training 'berat'..
aku kena prepare fitness awal
sbb bulan 10 nie
aku join larian 10km...
perggghhhhh,,,,xpenah2 aku msk larian 10km tau!!!
paling jauh pun 7km..
semput mak,,,nyah!!!
haha

so,,uols if nk join aku lari2 kuarkan peluh
sila2 laaaaa roger aku ye...
ptg aku jogging trek yg ada bukit...
pagi aku jogging tmpt yg landai...
c u there ya!!

No comments:

Post a Comment