Saturday 15 September 2012

1st day

Apa yg 1st day nyer tu??
lorrrrr,,,uols xingat ker??
kan aku dh bgtau sblm nie
weekend nie aku dh nk start blk
membasahkan diri
(^_^)
weeeeeeeeeeeeeee

finally,,aku paksakan diri aku
bangun pg td
utk memulakan kembali rutin aku!!
kalu ikut aty,,,
mmg liat la nk bangun..
mcm2 alasan bagi...
but memandangkan aku dh set mind
aku WAJIB memulakan xtvt aku weekend nie,
dgn keLIATannya aku bgn pg td..
huaaarrrrggghhhhhhhhh

hari nie aku fokus pd STAMINA
so,,,just jogging jerrrr
TETAPI,,,aku punya jogging lain ckit la...
kalu org len dia just jogging 'santai2' kan
(lari2 anak)
aku lak dh mcm berlari
(panjang langkahnya)
haha
but utk permulaan jogging tu
aku xla trs pecut..
panaskan bdn dulu la...
then,,,aku set mind nk stop larian 
kt tmpt yg aku dh tetapkan...
masa tu xtau la berjaya ker x..
sebulan lbh x ber'jogging' kan...

Fuh!! sgt menguji kekuatan mental..
sib bek lepas gak target aku
nk stop kt tmpt yg dh d tetapkan...
termegah2 aku..
haha
smpai kt pit stop tu,,
aku buat regangan utk otot..
smbl meregang otot
aku menikmati la pemandangan kt ctu..

lpas 15min kt ctu
aku patah blk kt tmpt permulaan..
time blk nie
mmg aku x push dh..
just slow & steady..
xleh nk lama kt pit stop
coz matahari dh naik..
so,,xtvt aku akan bersmbg pd sblh ptg lak
d tmpt yg lain...

nie antara pic yg aku smpt snap
time aku stop kt pit stop
and time aku patah blk..
pic d permulaan jogging
aku xamek coz
fokus pd larian
kalu amek jwbnya kena la berhenti lari kan
hihi

 view from kt pit stop



*
*
*
*
*

Ketika aku buat regangan
apa yg aku nmpk???

 dongak atas nmpk.....
hihi


 dongak bawah nampak.....
haha


 view time nk blk



+
+
+
+
+
+

blk umah
singgah kedai jap
beli bekfas..

xkenyang???
pada aku,,
dh cukup kenyang..
if uols xbiasa 
cara pemakanan begini
that bcoz uols 
jarang2 mengamalkan
pemakanan yg seimbang..
(sometimes aku mkn jgk apa yg aku teringin,,
but if mknn tu berat,,aku pastikan kalori yg masuk,,
akan keluar sama byk or lbh dgn yg masuk..
tu petua nk kekalkan berat badan)
maksudnya,,,kena la bersenam..
hihi

kalu amalkan slalu 
insyaALLAH everything
 be ok
(^_*)
smuanya hanya terletak d MINDA
if kata x OK
maka nyer jadi x OK la
if kata OK everything
jadi OK..
 masa permulaan
mmg kita rasa terseksanyerr
coz xrasa kepuasan..
apa yg uols rasa,
aku jugak penah rasa..
so,,aku jugak memahami perasaan uols..
smuanya terltk pd diri sendiri..

mcm aku lain la...
mmg dh aktif dr dulu..
so mudah la nk kontrol..
dont give up ok..
kalu rasa perlukan
sokongan moral
berdampinglah dgn org yg sentiasa 
menyokong uols ke arah +ve
so,,uols akan jd lbh kuat..



Haaaaa,,,
teringin x nk perut mcm minah
kt bawah nie..




 someone galak'n aku 
utk dptkan body cam gini..
oh my gucci!!!
its not easy woooooo...
kena betoi2 fokus nie..
jaga pemakanan...
kena slalu bersenam
kt gym & lakukan kardio..
nk buat mcm nie mkn masa jugakk eehhh!!
but thanks pd org tu
yg beri galakan +ve kt aku..
but aku rasa cukup la aku dptkan 
body ideal dgn berat aku..
aku sdg berusaha utk 
naikkan ckitttttt berat aku..

BUT tang perut dia
mmg aku nak mcm tu..
pergghhh,,,flat wooo
agak2 berapa tahun nk jadi mcm tu??
haha

Caiyoookkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment