Tuesday 17 April 2012

Family Day - Port Dickson (Part 1)

                                                            Spt yg aku canang2'n kat uols
                                                     beberapa mggu,,,hari,,,jam,,,minit & saat yg lalu...
xtvt yg akan aku lakukan wif my ex-ofismate..
FAMILY DAY!!!
Alhamdulillah,,,smuanya berjalan dgn lancar...
i'm so so so happy & fun..
tersgt2 la enjoy lastweek..
terubat rindu nk berjimba2 dgn kwn2..
but now,,i'm already miss them again..
huhu

event kali nie sgt meriah coz ofis lama
aku jemput 'jiran' mereka
join skali Family Day doghang...
bila bergabung maka nyerrr 
rmai la org yg dh b'keluarga yg turut serta..
yg paling best nyer kan
smua oghang sgt sporting!!!
suami isteri join games2 
yg d sediakan..
tp kan xsmua games la..
ada gk la games yg x sertai 
atas sbb2 tertentu...
natii uols tahu la
why x smua games we all join..
overall 4 me,,
i'm so ENJOY IT!!!!!!

once again aku nk ucap'n
TQSM!!!
coz sudi menjemput & berkongsi 
kegembiraan bersama2 aku...
terasa spt kita x 'berpisah' plk..
still close w'pun dh xkerap 
kita lepaking & hang out spt dolu2..
aku gk nk mtk maaf byk2
if sepjg holiday tmpoh ari
aku ada buat uols smua tersinggung or terasa aty
dgn kelakuan or tutur kata aku errkkk...
kdg2 aku xsedaq keletah aku
memualkan oghang..
(^_*)

let's check it out
gambo2 yg aku snap 
hasil dr kamera aku + kamera en.azli
ada beberapa keping pic from his camera aku
msk'n skali dlm part 1 nie..
ohh ya lupa lak nk jelas'n...
why aku buat entry kali nie part 1
coz part 2 nati aku ingat nk 
kongsi pic dari kamera membe2 aku yg len..
atas keizinan mereka la...
so,,entry part 1 nie
khas dr kamera aku...
cuma ada beberapa keping aku t'paksa cilop
dr koleksi kamera en.azli sbb aku xsmpt nk snap pic2 tu..
hehe
pd kengkawan if ada pic2 uols yg
aku upload nie ada yg uols 
xbenarkan,,
sila la bgtau kt aku ye..
aku akan remove gmbo yg uols 
x izinkan itu dr entry aku nie..
tiada niat lain d sblk tayangan gambo2 tu nati
hanya sekadar ingin berkongsi sedikit kegembiraan
yg aku kecapi..
so,,sekiranya ada pic2 yg buat uols xselesa
sila inform me OK!!

NOW LET GO
scroll down!!

+
+
+
+
+
14.04.2012 (Sabtu)
9.30am - berkumpul d hdpn bgnn ofis..
10.00am - gerak ke PD

smpt tu karok dulu
smentara tggu our team

sapakah jejaka nie???

sempoi this boy..
4llow we all nek bas..
makayah dia nek keta sndr...

antara yg dh smpai..
yg len kebanyakan nek keta sndr..


+
+
+
+
+
+
12.00t/h(lbh kurang) - smpai ke PD
we all xtrs g hotel coz
check in kul 2..
so,,we all lepak kt pantai apa entah..
nk lepak kt Teluk Kemang
tp time tu banjir lak..

stop kt cnie jap b4 check in..
tgk gelagat oghang2 nie..

dlm bas..
otw g hotel blk..

my frenz kidnapped anak membe
bwk nek bas..
good boy
xnangis pun...
makayah dia nek keta...
leh lak terlelap smbl tido
dlm senyuman..
LUCU la..

our Hotel
tmpt we all bermalam

kt lobi hotel
nk amek kunci bilik msg2..

+
+
+
+
+
yg bujang smuanya
dok 1 bilik
Boys1 bilik
Gurls 1 bilik
sblh m'yebelah..
yg family..
ada yg dok apartment..
ada yg dok studio room..
bilik we all aras 5..
ngadap pantai..
weeeeeeeee...
i lioke it..

view from top room..
bilik kt atas..
our room ada 2 tgkt

view from tgkt bwh bilik we all


smntra nk tggu kul 3.15
acara games bermula,,,
we all lepak2 jap kt bilik..
and me mula ler m'snap gambo laaa...


Luv this pic so much...
sebenaq nya nk amek candid pic....
doghang t'perasan lak aku nk snap pic..
apalg smua dok berposing laaa
oghang kt dlm cermin pun siap nk b'posing lak..
maka nyerr aku suh doghang
posing jgk la..
hasilnyerr....i lioke it sooooo muchhh


2.45 - turun awal nk posing kt pantai dulu..
jom2


me (^_^)
wink..wink...

1 more candid pic...
kali nie mmg aku snap candid punya...
msg2 buat hal sndr time nie..
then,,bila nengok kedudukan doghang tu
aku snap pic nie...
i luv this pic also..
so sweet kan...
cantik jerr kedudukan doghang nie..

me again
aku tlh menjejak'n kakiku
d pantai ini..
hehe

mereka2 yg suka berposing..
also me..
hehe
so,,candid time!!

uols nmpk x ada oghang
tgh shoot sceen OMBAK RINDU
tp en.Hariz xdak la.....
+
+
+
+
+
+
mari kita berkumpul rmai2..
games dh nk bermula...
pembahagian kumpulan...
ada 4 group
MERAH BIRU KUNING HIJAU
me in Kuning group..
kebetulan my baju warna kuning lak..


Heyyy,,,that's my team..
go..go..go...
KUNING!!
en.azli our MC & leader of this trip

+
+
+
+
1st games
LARI DALAM GUNI
bunyik cam senang 
tp xsenang yg d sangka..

test dulu b4 start

ready smua???
1....2....3...mula...

kuning...kuning...kuning...
jgn jeles ye..
haha

wait next games lak..


 en.farudi sdg m'yediakan bhn yg akan d gunakan utk games seterusnya..


+
+
+
+
+
games 4 suami isteri
1st games
LINGKARAN KASIH
gelang Getah + Straw
acara ini d menangi oleh
pasangan Pn.azie + suami

+
+
+
+
+
LAMBUNGAN KASIH
baling belon yg berisi air pd psgn msg2..
slps 1 balingan si suami perlu
undur setapak ke blkg..
belon yg jatuh or pecah
psgn OUT

acara ini d menangi oleh
pasangan Pn.Ida + suami en.Remy


also utk yg bujang2 jgk..
bujang saja ye..
coz tadik suami isteri kan..
so,,we all carik psgn2 msg..
me + en.Lan

me + en.Lan OUT coz
belon pecah dlm dakapan aku..
wuuaaaaaaaa...basah bj aku
sib bek belon kecik..


vina + en.Anas WIN..
they fight wif shima + en.AG
shima + AG lose
coz FAULT..
kaki shima melebihi garisan ketika 
smbut belon dr AG..
hhahahaaaaaa...

+
+
+
+
KEPIT BELON CELAH KAKI
games nie plg LUCU skali..
siyess sgt lawak tgk
aksi2 peserta..
haha
smua sgt sporting!!!
bos..cc..pasangan suami isteri..anak dara...teruna..
smua enjoy giler dgn games..
but i choose this games 
sbg so FUNNY...
coz this games nie 
sgt mencuit aty smua oghang...
mmg xleh lupa gaya & aksi
doghang d saat ini..
kelakar giler..
smpai skrg bila d ingat'n 
blk mmg gelak soghang2..
haha
terBAEK la uols!!
.praktis dulu kepit belon tu..
hadoiiii...
time nie pun dh gelak2 dh..

ready...MULA
 xsemudah yg d sangka tau...
ssh gk nk kepit belon tu
smbl berjalan or berlari..
tgk tu,,smpai jatuh2 belon..
kalu pecah kena pth blk
amek yg lain..
this games my team menang
 Yeahhhhhh

+
+
+
+
+
next games
ISI AIR DLM BOTOL GUNA STRAW
penipuan tlh berlaku dlm games nie..
haha
penalti d kena'n pd team MERAH...
hehe...
xpe2,,kita nk enjoy2 jer..
rules pun xdak kan..



perbincangan antara ahli2 kumpulan
cara2 yg terbaekkkk utk mengisi
air dlm straw...

aku cilop pic nie
dr kamera en.Azli..
hehe
so,,ada yg xdak pic soghang2 nie..
jgn majuk erkkk..
aku upload apa yg ada jer nie...



+
+
+
+
+
TARIK TALI
only boys..
gurls smua xnk main games nie..
also me...
aku serik dh main nie..
hehe

BUNCIT vs BOROI
d menangi oleh BUNCIT!!!
1half Buncit leading
2nd half Boroi hampir2 nk seri..
then,,,'kepala' team Boroi duduk ketika tarik menarik sdg berlaku..
(xsmpt nk snap pic tu)
mana bole kan...
hahaha...
so,,FAULT..
Buncit menang!!!!!



+
+
+
+
+
+
last games
BOLA TAMPAR PANTAI
2 team bergabung..
MERAH + KUNING
HIJAU + BIRU
aku cuba2 nak main...
then 2nd half my frenz pggl suh
ganti dgn oghang len...
xbagi main coz aku tgh injured..
tapi sebenaqnya  kan doghang nk ajak
g mandi kolam..
hehe
 



2nd games my team
leading jauh...
dogahng dok main pasir
sbb dok perli team lwn
mcm xder oghang main jer kt sblh..
haha
jgn mare ye

+
+
+
+
after dh abis smua games ptg tu
we all terjun masuk swimming pool lak..
aksi2 we all kt kolam renang..
mandi kjp jer..
coz nk kena bersiap2 utk dinner after maghrib
posing...posing...posing lagi!!!



ghuper dh mcm sejuk bebenor..



penangan Ombak Rindu..

pakat2 nek atas dh..
time's up!!
view from my room...
blk bilik dh,..
bersihkan diri & siap2 utk Dinner lak..
sok smbg mandi lagi...

+
+
+
+
8.00mlm -  acara Dinner bermula
smua dh lapo sgt..
coz ptg ari nyerr dh sakan bersukan...
mlm tu jgk ada penyampaian hadiah pd smua pemenang
& jgk yg xmenang..
hehe
also ada cabutan pertukaran hadiah
& cabutan no.bertuah..
no aku xbertuah mcm biasa ye...

hanya ini yg aku smpt snap coz
aku dh kelaparan sgt..
so,,,trs g tapau mknn...
xberkesempatan nk snap menu2 we all mlm tu..
msg2 dh lapo...
suasana Dinner




smbl2 dinner tu
 upacara pemberian hadiah2 d berikan
kpd pemenang2..

pemenang keseluruhan utk smua games
jatuh kpd
Team MERAH..
tu wakil nye ye...
en.Anas

Tempat Kedua
Team KUNING!!!
my team tu..
wakil nyerr en.Lan

Tempat Ketiga
Team HIJAU!!!
wakil nyerr en.Azli

Tempat Keempat
Team BIRU!!
wakil nyerr cik Nana


seterusnya penyampaian hadiah 
utk kategori games
pasangan suami isteri
& bujang

games Lingkaran Kasih
d menangi oleh Pn.azie & psgn

games Lambungan Kasih
d menangi oleh
Pn.Ida & psgn

Lambungan Kasih bg kategori bujang
d menangi oleh Vina & Anas

games Tarik tali d menangi oleh
Team BUNCIT..

Games Bola Tampar d menangi oleh
Team Merah + Kuning

+
+
+
+
Penyampaian Hadiah
cabutan no.hadiah yg d menangi
(pertukaran hadiah)


cabutan nombor hadiah aku no.14


+
+
+
+
+
after all penyampaian hadiah
we all bergambo dgn team & hadiah msg2

Team KUNING

Tarik Tali
Team BUNCIT..
xsmua ahli ada nie..

Bola Tampar
Team MERAH + KUNING
aku pun m'yelit skali..
hehe

Team MERAH

Team HIJAU

Team BIRU


lpas posing ngan team msg2
smua pakat dok bukak hamper
amek bhgn msg2...



+
+
+
+
then me posing wif my frenz
weeeeeeeeeeeeeeeeee
cik Amy jerr yg xsnap pic ngan aku mlm tu..
so,,xdak lak gambaq aku ngan dia..
huhu





kt cnie pun nk ber'OMBAK RINDU' jgk..

me + them


baghu nk beramah mesra..
kalu pggl nama doghang,,
dua2 pandang...
nama pun lbh kurang sama jerr bunyikk
+
+
+
+
+
+

2nd day
15.04.2012(Ahad)
8.00am - bekfas time
8.30 - aerobik 
again happening!!!
smua sgt2 SPORTING!!!
ewahhh...ewahhh...
nari jgn x nari




more candid pic

haaaaaa,,,i nk introduce kt uols..
this my BF..
BF aku sgt baik..
sepjg we all ber'family day'
xdengaq langsung sora dia..
apatah lg laaa nk dengaq dia merengek
cam dak2 kecik yg lain...
rindu kt my BF nie..
pemalu oghang nyerr...
+
+
+
+
+
after we all bersenam & menari2
apalagi,,,xtvt BEBAS la..
boys nk main bola tampar dulu..
gurls buat hal sndr..
we all g kt pantai..

terus terjun mandi laut...


posing OMBAK RINDU lagi..
layannnnnnnnnnnnnn

my ex-cc wif her daughter

my shadow

us

mcm menarik jer benda alah nie..
my frenz shima + vina + fad
1st yg nek dulu..
aku nengok pun dh seram sejuk..
but me + kak su(wife en.azli) + ida
nk gak try naik..
aku ajak ida naik jgk w'pun dia takut2 jer..
haha


OMG...sgt takuttttttttt but sronok sgt nek benda tu..
aku siap jadik tukang tarik tudung ida lagi..
tudung dia nk tertanggal time main benda tu..
haha...
lawakkkkkkksssssssss
best kan..
puas rasa main benda tu drpd banana boat..

cc pun naik jgk dgn anak2 dia..

lpas main bola tampar
boys naik banana boat...
punya la lama nk tggu doghang jatuh 
kt dpn we all...
ghupa2nya kt tgh laut
doghang terbalik dulu..


gelagat dak2 boys..

aku smpt jgk snap pic doghang jatuh...
mcm2 gaya ada
lawakkkkkkkssssssss 

+
+
+
+
+
lpas main boats2,,
we all smbg mandi kt kolam 
b4 we all check out..
this time we all dpt mandi lama sgt
smpt lagik we all main polo air..



time nie aku xjoin lg..
tgk2 doghang main dulu..
rules utk games nie...
m'mndg'n xdak GOL..
so,,doghang decide bola
mesti kena batu
apabila nk jaring'n gol..
uols nmpk x batu tu yg putih tulisan merah tu..
haaaaa,,,batu tu la...
pihak lwn kena serang & jaring'n gol
kat batu pihak 1 lagi..



 keputusannya SERI
3 - 3

abis jer main polo air
dh rmai yg beransur2 blk ke bilik...
tinggal we all jer la kt dlm kolam tu..
so,,MANDI TIME!!!
d p'hjg acara mandi2 nie,,,
my frenz ajak buat sapa
selam (Tahan Nafas) plg lama..

 snap pic dulu....
we all buat bulatan...
& d minta pegang tgn org sblh..
senang nk tahu sapa yg main tipu..
hehe...

 sapa paling lama????

d menangi oleh en.Lan
nafas kut buntut kut nie...
lama noooooooo...
haha
+
+
+
+
+
+
2.00pm - check out
then,,sggh jp kt Teluk Kemang...
time nie smua dh kepenatan dh...
cuaca lak panas...
so,,sggh kjp jer..
b4 gerak blk Putrajaya
we all sggh lunch dulu...
after lunch aku naik jer bas
terus aku lelap dgn lena nya
smpai ke Putrajaya..
hehe



p/s : Part 2 coming soon....

No comments:

Post a Comment