Thursday 30 August 2012

How ur Raya 2012???

 
Syawal kembali!!!
Salam Aidilfitri uols...
how ur Raya 2012
for me,,sambutan secara sederhana shj...
cuma tahun nie tetamu TETAP
cuti lama ckit kt umah aku..
slalu 3 ari jer..
this ye my kezen dpt lepak raya lama kt kg aku..
puas aku main dgn my new niece..
anak ke-3 kezen aku..
dh 6 bulan br dpt tgk..
 
1st day raya,,
terasa cepat sgt masa berlalu...
secepat bulan Ramadhan berlalu..
persiapan raya aku thn nie pun
besa2 jer..
lbh menjurus ke arah lain...
 
menu raya umah aku
adalah menu WAJIB setiap tahun...
mmg my mom xdpt nk tukaq menu lain..
alasan,,1st anak dia (aku ler) mmg nk menu tu..
2nd anak2 sedara mak aku (kezen2) aku
menyokong penuh menu saranan aku...
dgn redha my mom layankan jer..
hihi
apa??
ohh,,menu raya umah aku erkkk...
apalagi LAKSA laaaaaa
 
Raya kali nie
aku amek cuti seminggu...
beraya di umah sedara2 jer...
pejam celik pejam celik
dh kena balik keja pulak...
 
yg aku pelik kan...
mood raya aku dh xmcm zaman remaja2 dulu..
this year sgt2 santai,,,rileks & x beria sgt..
terasa sgt kat aty nie
mcm ada sesuatu...
tp aku sndr xtau apa.......
kdg2 terasa mcm seram sejuk..
kdg2 terasa mcm berdebar2
kdg2 terasa mcm execited...
bersangka baik sajer la kan..
insyaALLAH doa slalu
smoga ALLAH beri tanda2 tu
tanda2 ke arah KEBAIKAN...
 
now,,aku dpt byk jemputan
open house..
weeeeeeeeeeeeeeeeeee
dh terbyg2 menu yg aku terliurkan..
hihi
pd yg menjemput aku
thanks ye..
insyaALLAH ada kelapangan masa
aku g beraya ye...
kalu xdtg jgn berkecil aty ye..
bkn xsudi dtg tp berlaku
pertindihan tarikh...
xda mslh kalu umah berdekatan...
mslhnya umah jauh2
 
this year aku xsnap pic raya pun
so,,uols layankan jer la pic
yg xseberapa nie...
 
+
+
+
+
+
+
+
+
+
 
 umah tok eisya
 
kezen + anak sedara
suka abis dpt main bunga api..
sib bek xdak mercun..
kalu x jenuh aku dok t'kezutttt jer..
 
 
my new niece..
terkelip2 mata dia
menahan flash kamera..
 
 
jem (menuju ke IPOH)
 
 

 beraya kt Ipoh
 
 menu yg d sediakan..
smpai jer umah terus makan..
lapo sbb tersangkut kt terowong hampir sejam..
ada x-cident..
 
 terleka nengok dak kecik nie..
Sasha namanya..
anak sedara p cik aku(sblh wife dia)
mcm pelakon jer rupanya..
 
sasha + irfan
hamboiiiii
steady!!!


 balik KL suda..
konvoi dgn abg sedara aku..
but aku lepak umah Acu aku kt
rawang dulu..
Ahad br aku blk umah aku..
smbg raya kt cnie dulu..
 
dh nk smpai rawang 
aku b'henti kt tepi jalan...
adik sepupu nk tlg kwn dia jap..
motor rosak..
cam plk kezen aku nie kwn dia..
dahsyat tul mata dia..
rezeki kwn dia gk,,
trak PLUS lalu
then b'henti..
drg ingat keta kitaorg rosak..
so,org PLUS tumpang'n kwn kezen aku
smpai kt Tol rawang..
sib bek dh xjauh..
 
 
 antara menu raya kt umah Acu aku
menu lain aku xsnap..
 
+
+
+
+
+
+
+
+
+
cer teka??
 
panik aku skjp..
jam 2lbh(pagi)
my dad pengsan..
rebah kt dapur..
kebetulan aku berjaga tgk tv mlm tu..
yg len dh tido dlm bilik..
abg sedara kuar lepak minum dgn
kezen yg lain..
terus aku ketuk pintu bilik adik aku..
then,,aku call abg sedara aku..
nk bwk g hospital nek keta
but my dad xleh bgn or jalan..
mmg terbaring trs..
so,,we all decide call ambulance..
 
dugaan d hari raya...
sakit lama berulang..
nk buat mcm mn kan..
 
 
that all yg aku dpt kongsi utk entry kali nie..
(^_*)
insyaALLAH aku cuba cr ilham
utk menceriakan kembali
my blog ye..
 
 
Selamat Hari MERDEKA smua!!!!!!


 
 


No comments:

Post a Comment